Menu

donderdag 10 november 2016

Een na laatste bericht...

Hoe gek is dat... Het een na laatste bericht. Al een tijdje denk ik 'oh ja, ik heb het blog ook nog!'... Vreemd he. Zolang is het onderdeel geweest van ons leven; iedereen op de hoogte houden rondom het ziekteproces van Jurre. Maar hij is al heel lang niet meer ziek! En het lijkt ook gewoon echt ver weg, lang geleden, verleden tijd...
Nu wel een kort bericht, gewoon om even iets van ons te laten horen.
Het vorige bericht was van 21 augustus (ik lees weer even terug....)

Oh ja, toen zaten we nog in de zomervakantie.... De kids zijn gestart in de nieuwe groepen; Jurre groep 3 en Sifra groep 5. Ze hebben het naar hun zin, zijn blij met juffen, meester en vriendjes en vriendinnetjes. Ook de resultaten zijn goed. Echt fijn!
Voor mij kwam er een tijd van vacatures zoeken, brieven schrijven en sollicitatiegesprekken. Lastig om iets te vinden met mijn achtergrond, helaas. Maar ik heb gewoon het een en ander geprobeerd. Ook eens in andere takken van sport zoals het onderwijs. En uiteindelijk heb ik vorige week te horen gekregen dat ik bij Starlet aan het werk mag als 'prikzuster'...
Ik heb er zin in!

We zijn in september met Jurre nog op controle geweest in het AMC en mogen in december weer. Maar alles is prima en ziet er goed uit.

Onze gedachten en zorgen gaan nog steeds uit naar Fenna, ons kleine dorpsgenootje. Het kookrooster loopt nog steeds, na vandaag nog maar 5 weken (tot half februari 2017). Maar het is en blijft pittig voor het gezin. Wat zijn we blij dat, mede dankzij jullie hulp en steun en jullie gekookte prakkies, het leven ietsje makkelijker is in zware tijden.

Ook leven we mee met een gezin uit het hoge noorden. Tristen, een jongetje van 6 met hetzelfde ziektebeeld als Jurre. Hij is op dit moment opgenomen in Leiden om daar een stamceltransplantatie te ondergaan. De blogs die we lezen zijn bijna kopie van die van ons. En dan voel je het weer hoor, de spanning en emotie... We hopen en bidden dat de uitkomst voor Tristen net zo rooskleurig mag zijn als die van Jurre.

Oh ja, tussendoor hebben we ook nog een leuke actie gehouden voor Stichting Opkikker. Samen met Anneke hebben we een koffieochtend georganiseerd op school, om zo geld op te halen. Superfijn dat Helene, onze directrice van school, altijd in is voor leuke ideeen voor goede doelen. Het was heel gezellig, de taarten waren heerlijk en de opbrengst was super!

De immense bergen doppen hebben we inmiddels verwerkt en zo langzamerhand laat ik hier en daar eens weten dat wij bijna klaar zijn met verzamelen.... Eind december moet de laatste lading schone doppen hier uit ons huis en van ons erf af zijn ;P We hebben echt zo ongelooflijk veel doppen gekregen; ik kan geen dop meer zien!
In september heeft Bas nog doppen ingeleverd; 54,2 kilo!!!
Ik ben heel benieuwd of we aan de 100 kilo in totaal gaan komen (al 38 kilo in mei weggebracht....)
Na dit jaar kunnen de plastic doppen overigens ingeleverd worden in de Sociale winkel in het Winkelcentrum. Zij gaan ze sparen voor een ander goed doel, ik weet even niet meer precies welk doel...

We gaan over twee weken Sebastiaan zijn verjaardag vieren. Dan hopen we op nog een kleine financiƫle injectie in onze collectepotjes voor de verschillende goede doelen. En dan ga ik in december toch echt de boel afronden. Heerlijk!

Groetjes,
Maaike